Felanmälan

Föreningen har teknisk förvaltning och fastighets-skötsel hos SBC Sveriges BostadsrättsCentrum. Huvudansvarig kontaktperson för bostadsrätts-föreningens styrelse är SBC:s tekniska förvaltare. Den tekniska förvaltaren har också en samordningsroll för fastighetsskötseln. Fastighetsskötaren ifrån SBC utför tillsyn av fastigheten samt agerar på inkommande felanmälningar ifrån boenden. 

Boende har tillgång till två viktiga funktioner inom SBC:

  • Kundtjänst/felanmälan - Hit ska vi alltid vända oss när vi behöver göra en felanmälan som berör fastigheten eller den egna lägenheten. (OBS! Vid arbeten i bostadsrättslägenhet debiteras normalt den boende för åtgärden).
  • Föreningens fastighetsskötare - Boende kan inte kontakta fastighetsskötaren direkt, utan samtliga felanmälningar och ärenden ska gå via SBC:s kundtjänst som vidarebefordrar ärendet till respektive ansvarig.

Rutinbeskrivning för felanmälningar:

  • Bostadsrättshavare eller hyresgäst ska alltid göra felanmälan till SBC:s kundtjänst, detta gäller vid tekniska felanmälningar som berör fastighet eller lägenhet/lokal. Uppföljning sker därefter av fastighetsskötaren.
  • Om ni har frågor kring den ekonomiska förvaltningen, avier, betalningar etc. så gäller telefonnummer till kundstänst eller e-post: kundtjanst@sbc.se

Kundtjänst tar emot alla felanmälningar ifrån boenden och hyresgäster.

Kontaktinformation vid felanmälan:

Kundtjänst felanmälan - måndag-fredag kl. 07.00-21.00, telefon: 0771-722 722 eller www.sbc.se/felanmalan

Jourtjänst (akuta ärenden) - måndag-fredag efter kl. 21.00 samt helger, telefon: 08-18 70 00